ساماندهی فعالیت های فرهنگی در سطح مساجد و خانوارهای پیرامون آن
کد خبر: 4003632
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

ساماندهی فعالیت های فرهنگی در سطح مساجد و خانوارهای پیرامون آن

مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد توانسته است با برنامه ریزی شایسته تمام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح مساجد و خانوار‌های پیرامون آن را در قالب حدود ۵۰ برنامه ساماندهی کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان امروز، 18مهرماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی مبنی بر ضرورت تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: رصد و هدفگذاری مقام معظم رهبری عمق نگاه استراتژیک معظم‌له را نشان می دهد؛ تأکید ویژه ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب بر عظمت نقش نیروی جوان متعهد انقلابی و بسترسازی برای ایجاد تحول با ورود نسل جوان در عرصه مدیریت و مدیران ارشد نظام، زمینه ساز تحقق آرمان های والای نظام اسلامی می تواند باشد.

وی یکی از الزامات مدیریتی را اشراف علمی و دارا بودن تحصیلات عالیه برای جوان انقلابی دانست و افزود: با توجه به طولانی بودن دوره تحصیلات عالیه، ایجاد توانمندی مدیریتی در جوانان را نمی توانیم به پس از اتمام دوران تحصیل واگذار کنیم لذا پرورش و کسب تجارب مدیریتی باید در دوران تحصیل و دانش آموزی و دانشجویی این جوانان رخ دهد. با این نگاه واگذار نمودن امور به جوانان برای کسب تجارب مدیریتی در عرصه های فرهنگی، هنری و اجتماعی بستر شایسته تحقق این آرمان های متعالی را فراهم می سازد.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد: در این راستا کانون های فرهنگی و هنری مساجد توانسته است با برنامه ریزی شایسته تمام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در سطح مساجد و خانوارهای پیرامون آن را در قالب حدود 50 برنامه ساماندهی کرده و با امتیازدهی به این فعالیت ها توانمندی جوانان فعال در کانون ها و مساجد را به شایستگی رصد کند.

رضوانی نژاد ادامه داد: هرگونه حمایت از کانون‌های مساجد منوط به توانمندی در این عرصه بوده و مدیران کانون‌ها با انتخاب بیش از 14 نیروی جوان به‌عنوان کادر کانون می‌توانند ضمن مدیریت فعالیت اعضا در سطح مساجد، بستر شایسته ای برای کسب تجربه‌های مدیریتی جوانان فراهم کنند.

وی تصریح کرد: با گذشت سه سال از اجرای فهما در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد به این توانمندی رسیده اند که بتوانند جایگاه شایسته ای را در سطح کشور برای استان کسب کنند.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه کانون‌های استان توانسته اند بین هفت تا 11 درصد کانون‌های منتخب و برتر کشور را از آن خود کنند، گفت: با توجه به امتیاز تخصصی کانون‌ها در 12 رواق، در فهمای 99  چهار رتبه برتر تا شایسته تقدیر کانون ها برای استان گیلان بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک ائمه مساجد و هیئت امنا، بتوانیم با ایجاد تحول در مدیریت کانون های فرهنگی و هنری، ضمن ایجاد بستر شایسته برای تجربه مدیریتی جوانان، سهم کانون های استان را در جذب حمایت های بیشتر برای پرورش هر چه بهتر جوانان مؤمن انقلابی در بستر مساجد بیش از پیش فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha